همانطور که زمستان کریپتو و بلایای متعددی در 2022 اتفاق افتاد، آینده فضای Web3 در 2023 چگونه است؟

 

همانطور که جهان به سمت آینده ای دیجیتالی تر حرکت می کند، مفهوم Web3 و پتانسیل آن برای ایجاد تحول در اینترنت به موضوعی داغ در صنعت فناوری تبدیل شده است. در این مصاحبه، ورونیکا وانگ، مدیر عامل SafePal، بینش خود را در مورد آینده Web3 و وضعیت فعلی بازار کریپتو با کوین تلگراف به اشتراک می‌گذارد.

او همچنین در مورد دیدگاه خود در مورد چالش‌ها و فرصت‌های موجود در فضای امنیتی کریپتو و اینکه چگونه SafePal خود را برای مقابله با این چالش‌ها قرار می‌دهد صحبت می‌کند.

در سال 2022 فضای کریپتو شاهد تلاطم قابل توجهی و سقوط چندین پلتفرم بزرگ بود. کاربران برای ورود به سال 2023 به عنوان سرمایه گذار ارز دیجیتال چه چیزهایی باید بدانند و چگونه می توانند بهتر از دارایی های دیجیتال خود محافظت کنند؟

 

در حالی که رویدادهای قوی سیاه به اعتماد عمومی به ارزهای دیجیتال آسیب زد، بخش بزرگی از آن به دلیل سوء استفاده از پلتفرم‌های متمرکز بود، و نه بازتاب دقیق کل صنعت ارزهای دیجیتال.

کریپتو هنوز یک صنعت نوپا است و مدیریت ریسک و سرمایه همیشه مهم است. سرمایه گذاران باید قبل از اینکه کورکورانه وارد عمل شوند یا از توصیه های اینفلوئنسرها استفاده کنند، تحقیقات کاملی انجام دهند.

پلتفرم‌های آزمایش‌شده و تثبیت‌شده ممکن است به اندازه پروژه‌های جدید هیجان‌انگیز و پر زرق و برق نباشند، اما اغلب ایمن‌تر هستند، بنابراین سرمایه‌گذاران باید ریسک‌ها و پاداش‌ها را مطابق با ریسک‌پذیری‌شان بسنجید.

 

آیا سال 2023 موج جدیدی از پذیرش Web3 را به همراه خواهد داشت؟ آیا کاربران در حال حاضر پس از سقوط یکی از بزرگترین صرافی های متمرکز به کیف پول های تحت کنترل خود روی می آورند؟

 

سوء عملکرد پلتفرم های متمرکز در واقع اتخاذ راه حل های خود حضانت را تسریع کرده است. این نباید فقط یک موج تمایل موقت باشد، بلکه یک انگیزه کلیدی برای تقویت پذیرش خودمدیریتی برای دارایی‌ها - که اغلب نادیده گرفته شده است، اصل بنیادی ارزهای دیجیتال است.

در حالی که خود حضانت منجر به آسودگی خیال می شود، ولی از طرفی باز هم به این معناست که کاربران باید مسئول حفاظت از دارایی های خود در برابر خطرات احتمالی باشند و به بهترین شیوه ها شامل ایمنی کیف پول و اقدامات امنیتی پایبند باشند.

توسعه دهندگان باید UI، UX و امنیت را بهبود بخشند، اما کاربران همچنین باید برای خواندن منابع آموزشی تلاش کنند تا درک و آگاهی خود را ارتقا دهند.

 

SafePal برای اطمینان از ایمنی دارایی های کاربران خود چه می کند؟

 

 

کیف پول سخت‌افزاری برند SafePal، کلیدهای خصوصی را کاملا آفلاین نگه می‌دارد و دارای مکانیزم امضای از طریق فناوری air-gapped و مکانیزم خودتخریبی ضد نفوذ برای امنیت بیشتر است.

ما با موسسات امنیتی خارجی مانند CertiK همکاری نزدیک داریم تا محصولات را ارزیابی کنیم و یک مکانیسم لیست سیاه برای کاهش قرار گرفتن کاربر در معرض DAppهای مخرب شخص ثالث داریم (برای این هدف 1500 حذف در سال گذشته داشته ایم). SafePal همچنین برای فهرست کردن فرآیندهای آزمایشی، انتخاب شرکای اکوسیستمی و کمپین سختگیرانه است.

به عنوان یک مجموعه کیف پول رمزنگاری، آموزش به همان اندازه ساخت محصولات ایمن برای کاربران حیاتی است. راهنماها به طور منظم از طریق کانال های ما به اشتراک گذاشته می شوند و ما کامیونیتی خود را به طور فعال با AMA درگیر می کنیم.

 

با وجود ضربات فصل سرد زمستان کریپتو، آیا سال 2023 باعث احیای علاقه به این حوزه خواهد شد؟

 

چشم انداز کلی اقتصاد هنوز در حال بهبود است، اما تلاش ها برای توسعه پروژه های رمزنگاری معنی دار ادامه دارد. پیشرفت‌ها در فناوری MPC و انتزاع حساب کاربری، قابلیت استفاده و امنیت را بهبود می‌بخشد، در حالی که راه‌حل‌هایی مانند EIP4844 گس فی مقرون به صرفه‌تری را به همراه می‌آورد که موانع پذیرش و مقیاس‌ پذیری را کاهش می‌دهد.

ما همچنین شاهد ظهور «Wallet Wars» هستیم - زیرا کمپانی های بیشتری به دنبال ایجاد نسخه‌های خود هستند و کیف پول‌های کریپتو مانند قارچ در همه جا ظاهر می‌شوند.

این روند مثبتی است، زیرا نشان‌دهنده شناخت گسترده صنعت از اهمیت نگهداری از دارایی خود، محرک نوآوری و ارزش برای کاربران است که در نهایت علاقه را در سال جاری احیا خواهد کرد.

حتی در این شرایط سخت دنیای کریپتو، SafePal پایگاه کاربران خود را بیش از دو برابر یعنی به بیش از 7 میلیون کاربر در سراسر جهان گسترش داد. بزرگ‌ترین دستاوردها و بزرگترین چالش‌هایی که در سال 2022 با آن‌ها روبرو بودید، چیست؟

همراه با رشد پایگاه کاربران خود، ما با پشتیبانی از 55 شبکه بلاک چین و توکن های بومی آنها در خط مقدم کارکرد متقابل زنجیره ای باقی مانده ایم و همچنین افزونه مرورگر خود را در جولای سال گذشته راه اندازی کردیم تا به یک مجموعه کیف پول دیجیتالی کاملاً جامع تبدیل شویم. .

ارائه همزمان خطوط تولید سخت‌افزار، نرم‌افزار و افزونه مرورگر با کیفیت چالش‌برانگیز بوده است، اما این به ما این امکان را می‌دهد که با کمپانی هایی مانند Ledger و MetaMask رقابت کنیم زیرا تعداد کمی از پلتفرم‌ها منابع و تخصص لازم را دارند.

ما همچنین در 3 سال گذشته در حالی که تیم خود را در سطح جهانی گسترش داده ایم، سودآور باقی مانده ایم.

 

برای امسال چه برنامه ای دارید؟ آیا اهداف بلندپروازانه ای دارید که منتظر رسیدن به آنها در ماه های آینده هستید؟

SafePal با وجود چالش‌هایی که صنعت در سال گذشته با آن مواجه بود، این سعادت را دارد که پنجمین سالگرد خود را جشن بگیرد. ما روی موفقیت‌های خود استراحت نخواهیم کرد و با ادامه بهبود کیفیت و عملکرد محصولات خود، هدف خود را افزایش تعداد کاربران خود داریم.

برنامه‌هایی برای دستیابی به این هدف شامل پیاده‌سازی ورود به سیستم اجتماعی و بازیابی برای بهبود دسترسی و امنیت، تلاش‌های مداوم برای تبدیل شدن به منبع باز و موارد دیگر است. ما همچنین به دنبال اضافه کردن ویژگی هایی برای کمک به کاربران برای مدیریت بهتر NFT های خود و جلوگیری از کلاهبرداری ها و سوء استفاده های طراحی شده هستیم که در حال افزایش هستند.

ادغام بلاک چین و مشارکت های معنادار با پلتفرم های پیشرو بخشی از تلاش های اصلی ما باقی خواهد ماند. ما همچنین به گسترش تیم خود در سطح بین‌المللی ادامه خواهیم داد تا کامیونیتی خود را تقویت کنیم و موانع زبانی را برای پایگاه کاربران خود در سطح جهان برطرف کنیم.

این مطلب را حتما بخوانید :  تحلیل بیتکوین در ماه مارس